Programmatic display advertising.

Ga voor meer én gerichte online zichtbaarheid, kwalitatief websiteverkeer én meer conversies. Boost je sales met online display adverteren.

  • Optimale zichtbaarheid en naamsbekendheid;

  • Houd volledige controle over waar en wanneer jouw advertentie wordt vertoond;

  • Bereik door middel van targeting alleen die mensen die relevant zijn voor jouw business;

  • Blijf met retargeting onder de aandacht bij website bezoekers die eerder interesse hebben getoond;

  • Ontvang heldere rapportages over de prestaties van jouw display advertising campagne;

  • Display advertising specialisten die voortdurend de campagnes monitoren en optimaliseren voor betere resultaten en een optimale return on investment.

De voordelen van programmatic display advertising.

Display advertising uitbesteden aan Eleven Digital? Dit is wat je kunt verwachten.

👉 Maatwerk strategieën | We ontwikkelen op maat gemaakte strategieën die aansluiten bij jouw specifieke doelen en doelgroep. We begrijpen dat elk bedrijf uniek is en streven ernaar om optimale resultaten te behalen.

👉 Geavanceerde targeting | Profiteer van de geavanceerde targeting opties om je advertenties te tonen aan de juiste doelgroep op het juiste moment. We maken gebruik van demografische gegevens, interesses, gedragingen en andere relevante criteria om jouw boodschap effectief over te brengen.

👉 Volledige transparantie | We geloven in kwaliteit en kunnen je precies laten zien waar je advertenties worden vertoond en wat de resultaten zijn. Je hebt toegang tot heldere rapportages die inzicht geven in de prestaties van je campagnes.

👉 Continue optimalisatie | Ons ervaren team monitort voortdurend je campagnes en optimaliseert deze om de beste resultaten te behalen. We passen strategieën aan, voeren A/B-tests uit en analyseren gegevens om de prestaties te verbeteren en je return on investment te maximaliseren.

👉 Persoonlijk contact | Bij Eleven Digital krijg je persoonlijke aandacht van een toegewijd en enthousiast team van display advertising experts. We staan klaar om je vragen te beantwoorden, advies te geven en samen te werken aan het succes van je campagnes.

Met display advertising direct zichtbaar op meer dan 100.000+ bekende en veelbezochte websites en apps naar keuze.

Wat display advertising voor jouw bedrijf kan betekenen.

Wil jij binnen een half uur een helder inzicht krijgen in de kansen voor jouw bedrijf? Plan dan een tactische meeting in, en ontdek hoe je met display advertising meer rendement kunt halen uit je huidige website verkeer.

De tactische meeting biedt jou de mogelijkheid om vrijblijvend te sparren met een ervaren display specialist over strategie.

Dit kan online, op locatie of gezellig bij ons in het Vakwerkhuis. Neem gemakkelijk contact met ons op, en zet die volgende stap!

 FAQs

  • Programmatic display advertising is het geautomatiseerde in- en verkoopproces van advertentieruimtes, waarbij slimme technologieën met behulp van klantdata en algoritmes ervoor zorgen dat de juiste boodschap (advertentie) aan de juiste persoon op het juiste moment getoond wordt.

    Dit biedingsproces wordt ook wel real-time bidding (RTB) genoemd. Bij RTB wordt met behulp van slimme software automatisch geboden op online advertentieruimte. Elke video-, banner- of ander type online advertentie wordt dus real-time geveild tegen een unieke prijs.

    Met programmatic display advertising kun je een breder bereik realiseren, buiten sociale media om. Je bereikt jouw doelgroep cross-device (over meerdere schermen): desktop, tablet of smartphone. Je kiest precies hoe, waar en wanneer je jouw doelgroep jouw boodschap toont. Dit noemen we targeting.

  • Directe targeting | Je bepaalt zelf op welke websites en apps jij je doelgroep bereikt.

    Optimalisatie | Wij kunnen heel precies jouw advertentiecampagne optimaliseren. Display advertising biedt hier heel uitgebreide mogelijkheden voor.

    Volledige transparantie | Je krijgt direct en heel precies inzicht in welke budgetten je op welke website of app spendeert.

    Data analyse | Je hebt altijd actueel inzicht (real-time) in de resultaten van je campagnes. Zo zie je welke website of app de meeste clicks en conversies oplevert.

  • Op verschillende websites en apps staat allerlei content (teksten, afbeeldingen, video’s etc). De publisher (de beheerder van de website, zoals nu.nl) plaatst content op de verschillende pagina’s van de website. Die content trekt een bepaalde doelgroep aan. De publisher verkoopt vervolgens advertentieruimte aan adverteerders die deze doelgroep willen bereiken.

    De websitepagina heeft een advertentieserver (Ad Server) met “built-in logic”, een technologie die kiest wat er in de advertentieruimte terecht komt als je (met je persoonlijke code) de website bekijkt.

    De advertentieserver kijkt naar: is deze advertentie ruimte geschikt voor een van mijn premium inventory buyers? Of naar: wat weet ik (aan de hand van zijn/haar persoonlijke code) van diegene die mijn website bekijkt? om te bepalen welke adverteerder de ruimte krijgt.

    Als de ruimte niet voor een specifieke adverteerder wordt gereserveerd dan gaat de advertentieruimte naar een ‘Open Ad Market’ voor een betere deal. De advertentie server van de websitepagina connect dan met een Supply Side Platform (SSP).

    Dit technologisch platform stelt aanvullende vragen als: heb ik deze persoon al eerder gezien? En: wat weet mijn data provider over deze persoon? Op basis van deze kennis stuurt de SSP een ad request naar de Ad Exchange.

    Ondertussen connect en communiceert de Ad Exchange met verschillende potentiële buying systems waaronder DSPs, networks en “other exchanges”.

    Dit werkt eigenlijk op dezelfde manier als op de aandelenmarkt: je kan doorgeven dat je 100 aandelen koopt zodra de koers onder prijs x valt. De buy side systems communiceren dan met de Ad Exchange dat ze bijvoorbeeld 1 euro betalen per 1000 advertenties die getoond worden aan mannen en vrouwen tussen 30-35 jaar wonend in een bepaalde regio. Dit wordt een pre-cashed bid genoemd en dit versnelt het proces van het real-time - ofwel het programmatic - verkopen van ads.

    Maar stel nu dat er geen pre-cashed bids zijn. In dat geval laat de Ad Exchange aan alle partners weten dat als zij een advertentie willen laten zien aan een persoon met deze specifieke kenmerken, ze in minder dan 10 milliseconden moeten aangeven hoeveel ze hiervoor willen betalen. (Om aan te geven hoe snel dit is: het duurt 300 milliseconden om met je oog te knipperen). Buyers reageren binnen die tijd en de Ad Exchange selecteert het winnende bod.

    De DSP met het gewonnen bod stuurt instructies naar de Ad Exchange om de ad op te halen. De Ad Exchange zet dit door naar de SSP. De SSP stuurt dit instructieverzoek vervolgens door naar de advertentie server van de websitepagina. Deze advertentie server reageert op de openstaande HTTP-verbinding en vertelt de webbrowser om naar de advertentieserver van het bureau te gaan voor de advertentie. De advertentie van het bureau houdt de advertentieprestaties bij en bij de ontvangst van het advertentieverzoek afkomstig van de DSP met het winnende bod, registreert de advertentieserver van het bureau het verzoek als een vertoning (impressie). Nu kan de webbrowser eindelijk de advertentie weergeven binnen de inhoud van de webpagina, wat resulteert in de weergave van een advertentie die het meest geschikt is voor de websitebezoeker.

    Dit hele proces (afhankelijk van internetsnelheid) duurt een fractie van een seconde.

    Het digitale landschap is complexer dan hierboven is uitgelegd. Als de ad getoond wordt in een video player, op TV of op een mobiel apparaat kan het proces er namelijk anders uit zien. Maar er is ook zoiets als too much information dus dat zullen we je besparen ;)

  • Met de beste advertising technologieën.

    Om onze slimme campagnes op te zetten maken we gebruik van de beste media inkoop technologieën. Dit zorgt voor efficiëntie, transparantie, meer inzicht en natuurlijk: gerichte targeting op jouw doelgroep.

    Met onze partner Adform

    Adform is in 2021 door Gartner uitgeroepen als 'Leader' in het 'Magic Quadrant for Ad Tech' en is in 2021 verkozen tot het beste DSP (demand side platform) in de ‘Emerce 100’.

    Met onze partner Opt Out

    Opt Out is onze techpartner voor cookieless adverteren. Met de Opt Out DSP bouwen we aan een transparante en privacyvriendelijke manier van online adverteren.

  • Dat varieërt! Op onze pricing webpagina vind je vier campagne types die een eerste prijs indicatie geven. De exacte kosten zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals doelstellingen, de omvang van de campagne en de doelgroep (bereik).

    Om online te adverteren ligt het minimale adverteer budget tussen de € 100,- en € 1.000,- per maand. Wil je graag meer prijsinformatie ontvangen? Vraag dan vrijblijvend onze pricing sheet aan. Daar staat ook in wat je precies kunt verwachten aan strategisch advies, rapportages, campagne management en extra services zoals het maken van HTML5 banners en inzetten van een Google Tag Manager Specialist.

  • Het is goed voor de breedte van de mix. Jouw potentiële klanten zijn waarschijnlijk ook aanwezig op kanalen die je nu nog niet inzet. En deze klanten bereik je nu dus nog niet. Met display advertising gebruik je andere kanalen, die minder standaard zijn. Het biedt ook goede mogelijkheden om de potentiële klanten die je met veel pijn en moeite naar je website hebt gekregen, vast te houden en dus niet zomaar te laten verdwijnen.

    Soms kan het ook goed zijn voor je merkimago om op bepaalde kanalen aanwezig te zijn, zoals nu.nl en funda.nl.

    Vooral offline, maar ook nog steeds online, komt het vaak voor dat je als adverteerder niet precies weet wat er met jouw marketingeuro gebeurt en wat het rendement is. Met display marketing kan je precies zien wie, waar, welke banner heeft gezien, heeft geklikt en (ook in de periode daarna) een aankoop heeft gedaan. Uiteraard gaat hier toestemming van de klant aan vooraf.

  • Vraag je je af of programmatic advertising alleen voor grote adverteerders of klanten van de grote mediabureaus interessant en toegankelijk is? Geen zorgen! De mogelijkheden van programmatic advertising zijn juist voor ondernemers met een lokale, regionale of specifieke doelgroep interessant. Zo kun je je heel specifiek op jouw gewenste doelgroep richten en ook in jouw dorp of stad gericht zichtbaar zijn op de bekende websites en apps. Wij helpen jou er graag bij.

    Er is veel mogelijk en je kunt je eigen keuzes maken in hoe je jouw boodschap aan jouw doelgroep wilt tonen. Dit heet ook wel targeting:

    • Retargeting | Toon banners aan bezoekers van je website zodat ze alsnog bij je kopen, zich inschrijven, etc.

    • Locatie | Richt je op specifieke landen, regio’s of steden.

    • Profiel | Richt je op een specifiek dataprofiel om zo bijvoorbeeld een sociaal-economisch segment van je doelgroep aan te spreken.

    • Device | Laat banners zien afhankelijk van het scherm dat gebruikt wordt.

    • Omgeving | Het is zelfs mogelijk om te targeten op basis van omgevingstemperatuur.

    • Hyperlokaal | Of target hyperlokaal op locaties binnen een stad of op postcodegebied.

    • Interesses | Kies interesse onderwerpen die gerelateerd zijn aan jouw advertentie boodschap.

    • Weersomstandigheden | Advertenties alleen vertonen op basis van het weertype en de temperatuur.

    • Tijd | Bepaal in welke periode, of welke dagen en hoe laat.

    • Apps | Adverteer in geselecteerde apps.

    • Websites | Adverteer op specifieke websites, welke positie op de pagina en naast welke content.

  • Regelmatig krijgen we de vraag wat nu écht de grootste verschillen zijn tussen bannering via programmatic display of Google display. Het zijn toch dezelfde banners? En Google is toch lekker goedkoop? Dat klopt helemaal. Maar een van de belangrijkste lessen bij online advertising is dat prijs en kwaliteit altijd hand in hand gaan. Dit heeft te maken met technologie, inzicht en mogelijkheden. Zonder al te technisch te worden lees je in onze blog ‘Kwantiteit of kwaliteit?’ binnen 3 minuten de vijf grootste verschillen.