Recruitment advertising: zorg dat je toekomstige medewerkers je zien staan.

In de afgelopen jaren is de arbeidsmarkt behoorlijk krap geworden. De zoektocht naar goede mensen is hierdoor, met name voor veel mkb-bedrijven, een steeds grotere uitdaging geworden. Met alle gevolgen van dien. Recruitment advertising kan hier een oplossing in bieden.

Recruitment marketing en advertising
Het invullen van vacatures is door de krapte op de arbeidsmarkt een heuse sport geworden, waardoor recruitment-marketingbureaus en specialisten uit de grond schieten. Niet gek dat recruitment advertising zich dan ook tot een belangrijk onderdeel binnen de recruitment marketing heeft ontwikkeld. Door je bedrijf via bijvoorbeeld online adverteren te promoten kun je immers eenvoudig en gericht zichtbaar worden bij jouw potentiële medewerkers en die broodnodige sollicitaties binnenhalen.


Werken-bij omgeving
Voor veel bedrijven is een werken-bij-pagina (of soms zelfs hele website) een belangrijk onderdeel van de recruitment marketing. Een werken-bij-pagina is een speciale omgeving die gericht is op het effectief presenteren van vacatures, werkzaamheden en bijvoorbeeld de bedrijfscultuur. Natuurlijk is er ook vaak de mogelijkheid om eenvoudig te solliciteren.

Een goede werken-bij website is de uitgelezen mogelijkheid om met online advertising gericht potentiële werknemers kennis te laten maken met het werken bij jouw organisatie.

Met display retargeting banners zorg je ervoor dat jouw vacatures continue top-of-mind blijven bij mogelijke sollicitanten tijdens de periode waarin ze een keuze maken over hun toekomst.
— Eric Graafland

Online adverteren voor je werken-bij omgeving
Wanneer je een werken-bij-pagina hebt, dan wil je natuurlijk dat deze bezocht wordt door jouw toekomstige werknemers. In deze zoektocht komt online adverteren om de hoek kijken. Met name display advertising kan vaak een bepalende rol spelen als het om recruitment advertising gaat:

  1. Vergroot met display advertising de zichtbaarheid van jouw bedrijf
    Via display banners kun je eenvoudig een groot of juist gericht bereik creëren. Bijvoorbeeld in specifieke plaatsen/regio’s of op bepaalde websites/apps waar jouw doelgroep zich bevindt.

    2. Retargeting: blijf top of mind bij geïnteresseerde werkzoekenden
    Naast het bouwen aan zichtbaarheid en naamsbekendheid kun je er met retargeting banners voor zorgen dat je top-of-mind blijft bij mogelijke geïnteresseerde sollicitanten. Je vertoont met retargeting specifiek banners aan mensen die je werken-bij omgeving hebben bezocht of vacatures hebben bekeken. Zo blijven ze jouw boodschap of vacature voortdurend zien tijdens de periode waarin ze een keuze maken over hun toekomst.

Code: een groeiende organisatie continue op zoek naar nieuw talent!
Het Delftse
Code is een snelgroeiende organisatie waar de vraag naar personeel een continu thema is. Developers, Customer Success Managers: er is een constante behoefte aan nieuwe teamleden.

Voor Code draaien we, als het om recruitment advertising gaat, verschillende retargeting campagnes die ervoor zorgen dat de openstaande vacatures continu zichtbaar blijven bij geïnteresseerde werkzoekenden.

Via een algemene werken-bij retargeting campagne worden mensen teruggeleid naar de werken-bij-pagina van Code. En via vacature-specifieke campagnes word je, wanneer je een vacature hebt bekeken, getarget met een vacature-banner. Als je op de vacature solliciteert dan word je automatisch uit de campagne gehaald.

Resultaat? Jazeker!
De meest opvallende resultaten uit onze recruitment advertising campagnes op een rijtje gezet:

  • De gerichte aard van de campagnes zorgt voor een gemiddeld ruim twee keer zo hoge CTR in vergelijking met andere retargeting campagnes.

  • Gemiddeld zien we dat het bij recruitment retargeting campagnes vaak minder dan €1,50 kost om iemand een vacature te laten bekijken.

  • Website-bezoekers die de recruitment retargeting banners hebben gezien, hebben gemiddeld een hogere pagina engagement dan overige website-bezoekers.

  • Data toont aan dat ruim 60% van de sollicitanten de banners hebben gezien tijdens het online sollicitatieproces.

Ben jij een organisatie met een werken-bij-pagina en ben je op zoek naar meer zichtbaarheid voor de vacatures van jouw bedrijf, of simpelweg meer sollicitaties? Denk dan zeker eens aan recruitment advertising via display banners, en zorg dat je toekomstige medewerkers je zien staan.

Wat display advertising voor jouw bedrijf kan betekenen.

Wil jij binnen een half uur helder inzicht krijgen in de kansen voor jouw bedrijf? Plan dan een tactische meeting in, en ontdek hoe je met display advertising meer rendement kunt halen uit je huidige websiteverkeer.

De tactische meeting biedt jou de mogelijkheid om vrijblijvend te sparren met een ervaren display specialist over strategie.

Dit kan online, op locatie of gezellig bij ons in het Vakwerkhuis Delft. Neem eenvoudig contact met ons op, en zet die volgende stap!