De 5 meest gestelde vragen én antwoorden over display advertising.

Speciaal voor jou op naast elkaar gezet.

  • Kan ik zelf kiezen op welke websites mijn advertentie terecht komt?

    Jazeker. Je kunt direct zichtbaar zijn op meer dan 80.000+ bekende en veelbezochte websites én apps naar keuze. Denk aan Nu.nl, Telegraaf, Algemeen Dagblad of lokale nieuwssites zoals indebuurt.nl. Dat klinkt goed toch? Display advertising is de manier om een groot én relevant bereik te realiseren. De keuze in targeting mogelijkheden is eindeloos. Zo kun je heel specifiek op jouw gewenste doelgroep richten en ook in jouw dorp of stad gericht zichtbaar zijn op websites en apps naar keuze. Er is echt veel mogelijk: je kunt zelf kiezen hoe je jouw boodschap aan jouw doelgroep wilt tonen.

  • Zien mensen mijn banner advertentie dan niet 100 keer per dag?

    Nee dat gebeurt niet dankzij de ‘frequency cap’. Hiermee kunnen we per campagne instellen hoe vaak de advertentie maximaal per dag, week, uur of zelfs de gehele looptijd van de campagne aan iemand vertoond wordt. Zo voorkom je irritatie en kun je zorgen dat jouw boodschap optimaal ‘binnen’ komt bij je doelgroep. Onderzoek wijst uit dat een frequency cap van 6/7 per dag optimaal is. Voldoende dekking en géén irritatie.

  • Kunnen jullie zien op welke websites mijn banner advertenties vertoond worden?

    We kunnen precies zien waar, wanneer en welke banner vertoond is. Of hij gezien is, en hoe lang de banner in beeld is geweest (viewability). Als kers op de taart kunnen we ook in kaart brengen of er engagement met de banner wordt getoond en heatmaps maken waarop we het klikgedrag zichtbaar maken.

    Daarnaast kunnen we op basis van data-analyse ook een globaal beeld realiseren over aan wie de banners vertoond zijn. Dankzij al deze real-time inzichten kunnen we analyseren wat wel, en wat niet werkt. Zo weet jij precies wat het rendement is op wat je aan display marketing uitgeeft.

  • Retargeting? Hoe werkt dat?

    Retargeting is (vrijwel altijd) een effectieve strategie omdat je met een specifieke boodschap je richt op mensen die jouw website al hebben bezocht. Op die manier voorkom je dat je potentiële klanten ‘kwijt’ raakt wanneer ze je website verlaten. En blijf je voortdurend on top of mind.

    Retargeting werkt op basis van een tracking pixel die je plaatst op de website. De pixel slaat, na consent, data op van je website bezoekers. Onder andere data waarmee we deze bezoekers tot maximaal 90 dagen na het websitebezoek terug kunnen vinden op andere websites en apps zoals bv. nu.nl, funda of je app met voetbaluitslagen.

  • Mag dit nog wel met alle AVG wetgeving?

    Terecht een belangrijk punt. Alle advertising technologieën die we gebruiken zijn AVG proof, en we werken altijd met consent. Het is goed om je te realiseren dat niet iedereen toestemming geeft om cookies te accepteren. Hierdoor kun je niet iedereen retargeten, maar de personen die wél consent geven zijn van een hoger kwaliteitsniveau. Alle bots en ongeïnteresseerden zitten er namelijk niet meer tussen!

Staat jouw vraag met antwoord hier niet tussen, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons support team. Als display advertising specialist delen we graag onze kennis en ervaring met jou.

Display advertising is een effectieve manier om je bedrijf te laten groeien door je bereik en zichtbaarheid te vergroten. Echter, het is belangrijk om een strategie te hebben en de prestaties van de advertenties te monitoren om ervoor te zorgen dat je het beste uit je investering haalt. Laat je daarom altijd goed adviseren, daar helpen wij als display specialist je graag bij!

Je kunt gemakkelijk online een gratis tactische meeting inplannen. Binnen een half uur zul je een helder inzicht krijgen in de kansen voor jouw bedrijf. Durf de volgende stap te zetten in jouw (online) marketing activiteiten.

Wat display advertising voor jouw bedrijf kan betekenen.