Beginnen met online adverteren? Drie tips om mee te starten.

Drie display advertising strategieën die je kunt inzetten als je wilt beginnen met online adverteren.

Beginnen met online adverteren.

Echt beginnen met online adverteren is voor veel mkb-bedrijven best een flinke stap. Opeens moet je rekening houden met een marketingbudget en wordt er nagedacht over zoekwoorden, banners, en SEO-teksten. Daar komt bij dat het online adverteren écht een andere wereld is dan af en toe wat posten op sociale media. Maar je krijgt er veel voor terug als je er tijd en geld in gaat investeren! Je gaat namelijk leren van échte data, zien welke advertenties aanslaan en ontdekken waar je jouw doelgroep het beste kunt bereiken. Stap voor stap gaat online adverteren - als je er de tijd en aandacht aan besteed - je steeds meer teruggeven. Met Eleven Digital focussen we ons voornamelijk op online adverteren op het vlak van display banners. In deze blog zetten we drie display advertising strategieën uiteen die je kunt inzetten als je start met online adverteren.

Retargeting.

De meest voor de hand liggende manier om display advertising in te zetten als je net start met online adverteren is retargeting: het tonen van online banner advertenties aan mensen die al eerder je website hebben bezocht. Met het opnieuw targeten van eerdere website-bezoekers blijf je zichtbaar en top-of-mind, en kun je zelfs een gericht aanbod doen aan mensen die jouw bedrijf al kennen. Wie wil dat nu niet?

Interessant is dat retargeting vaak gaat om een kleine gerichte campagne die eenvoudig op te starten is en je continu kunt laten draaien. Weinig tijd, een relatief laag budget en gericht resultaat. Dé perfecte campagne om in te zetten als je met online adverteren start.

Lokale zichtbaarheid.

Wat we ook veel tegenkomen bij bedrijven die starten met online adverteren zijn campagnes die een regionale doelgroep hebben. Met display advertising kun je in jouw dorp, stad of postcode-gebied zichtbaarheid of naamsbekendheid realiseren door te adverteren op één of meerdere bekende websites of apps naar keuze, specifiek gericht op de bezoekers die binnen de door jou gekozen regio vallen. Lokaal adverteren is een mooie manier om te starten met online adverteren.

Met een budget waarmee je anders in het lokale krantje staat, kun je online vaak een 5 tot 10 keer groter lokaal bereik realiseren. En in plaats van een advertentie in de lokale krant kun je ook lokaal online zichtbaar zijn op landelijke websites of mobiele apps als Nu.nl, Indebuurt, Funda, vrouwenbladen, marktplaats, voetbal apps.. Dus, ben je lokaal actief als bedrijf en wil je online je bereik eenvoudig vergroten, maak dan  gebruik van de mogelijkheden die online display adverteren biedt.

Specifieke website targeting.

De derde route die je kunt volgen als je starten met online adverteren is een meer specifieke strategie. Weet jij waar jouw doelgroep zich online bevindt? Dan kunnen wij die bezoekers targetten op die ene specifieke website waar jij graag te zien wilt zijn. Denk bijvoorbeeld aan websites als: Funda, het Nederlands Dagblad, Vinted, het Financieele Dagblad of Buienradar.

Een voorbeeld. Stel, je bent een taxatiebureau dat actief is in een bepaald postcodegebied. Dan is het voor jou interessant om te adverteren binnen deze specifieke regio op vastgoed gerelateerde websites zoals Funda, Pararius of Jaap.

Heb je als bedrijf je doelgroep scherp en heb je in kaart op welke specifieke website ze zich bevinden? Dan is het een waardevolle stap om bij de start met online adverteren een banner-campagne in te zetten op dit specifieke medium door middel van display advertising.

Start met online adverteren

Drie strategieën waarop je display advertising in kan zetten als je start met online adverteren. Meer lezen over hoe je display advertising succesvol kan inzetten voor de online groei van je bedrijf? Download onze mustread met de 5 principes voor een succesvolle display campagne.

Display advertising is een effectieve manier om je bedrijf te laten groeien door je bereik en zichtbaarheid te vergroten. Echter, het is belangrijk om een strategie te hebben en de prestaties van de advertenties te monitoren om ervoor te zorgen dat je het beste uit je investering haalt. Laat je daarom altijd goed adviseren, daar helpen wij als display specialist je graag bij!

Je kunt gemakkelijk online een gratis tactische meeting inplannen. Binnen een half uur zul je een helder inzicht krijgen in de kansen voor jouw bedrijf. Durf de volgende stap te zetten in jouw (online) marketing activiteiten.

Wat wij als display advertising specialist voor jouw bedrijf kunnen betekenen.