6 + 1 redenen waarom digital marketing werkt

6 + 1 redenen waarom digital marketing werkt

Digital Marketing, met alle mogelijkheden die het biedt, kan als een motor of generator werken voor alle marketinginspanningen die je als ondernemer of marketeer wenst in te zetten. Je moet de instrumenten en tools dan wel goed inzetten. Naast deze 6 + 1 reden zijn en nog veel meer andere redenen te bedenken waarop digitale marketing werkt.

Deze lijst is bruikbaar voor marketeers die management of directie moeten overtuigen voor het inzetten van digitale marketing instrumenten. Met deze redenen laat je de mensen zien wat de voordelen en mogelijkheden op hoofdlijn zijn.

Eén van de belangrijkste uitgangspunten en mogelijkheden die digitale marketing met zich brengt is de mogelijkheid om van buiten naar binnen te denken en te handelen. De klant komt niet centraal te staan maar wordt een onderdeel van het proces. Het is meer klant centrisch geworden,

Lagere kosten

De kosten voor de inzet van digitale marketing is van “gratis” tot “pay par click”. Vaak zijn de investeringen in productie laag (denk aan het produceren van commercials of andere drukwerk ten opzichte van de kosten voor het maken van een online advertentie).
Ook bij betaalde advertenties of inzet van online commercials is het mogelijk de kosten laag te houden. Natuurlijk is het wel van belang om de begrote kosten in de gaten te houden evenals de opbrengsten die dit met zich mee brengt.
Ook kan het zijn dat betaalde digitale marketing methoden een groter bereik met zich mee brengen en dus ook een groter aantal hits of resultaten kan opleveren.

Digitale marketing is meetbaar

Nagenoeg alle inzet van online en digitale activiteiten is meetbaar en te traceren. Zeker wanneer de basis is gelegd met een goede buyer journey of consumer journey de inzet van digitale mogelijkheden in de touchpoints levert meetbare resultaten op.
Het meten vraagt wel iets van de marketeer. Het vaststellen van doelstellingen voor de strategie vooraf en het bepalen van de KPI’s, het sturen op die KPI’s en bijsturen van de strategie vraagt discipline om het meten ook daadwerkelijk minimaal dagelijks één keer te doen.
En dan ook op basis van de metingen en resultaten bijsturen van de strategie om uiteindelijk het gewenste doel zo optimaal mogelijk te kunnen bereiken.

Groter bereik

Met de inzet van digitale media is het bereik aanzienlijk groter geworden. In de offline wereld was het noodzakelijk om te werken met adreslijsten en bureaus die beschikken over kwalitatieve en kwantitatieve informatie van en over mogelijke klanten.
Online is het inzetten van de digitale mogelijkheden een ingang om succesvol te zijn. Denk aan de mogelijkheden die sociale media bieden om het bereik te vergroten. De definitie van bereik kan dan gebaseerd worden op likes, volgers, delers etc.

Digitale marketing is vriendelijker

Bij het maken van een vergelijking van online en offline mogelijkheden dan lijkt offline meer push gericht of massa mediaal gericht. Digitale marketing gaat veel meer uit van de mogelijkheden die er zijn om in contact te komen met de doelgroep. Je ziet advertenties als doelgroep op basis van online gedrag, je geeft zelf aan als doelgroep of je iets wilt ontvangen (denk aan een nieuwsbrief).
Met digitale marketing mogelijkheden is interactie ook niet altijd noodzakelijk, de doelgroep ziet de berichten toch wel en ageert of reageert wanneer hij dat wil.

Marketen waar het publiek is

Digitale marketing heeft veel meer focus op de beweging van de klant. Zeker wanneer je elementen als retargeting gebruikt om de klant te volgen dan zet je de marketing euro in waar de klant zich op dat moment bevindt.
Kijk maar naar de vele mogelijkheden digitaal en sociaal. De klant is online en via de mogelijkheden die er zijn is het voor marketeers mogelijk om aan te sluiten op die plekken.

Real time

Digitale marketing is daar waar de klant is en gebeurt op het moment dat de klant ook actief is. Het registreren van gedrag van de klant levert de beste informatie over en van de klant op. Mensen die afhaken in een proces kunnen op basis van dat afhaken geanalyseerd worden maar ook opnieuw geactiveerd worden.

6 + 1 = Inbound marketing

Door op de juiste wijze gebruik te maken van de online mogelijkheden zoals SEO en social ontstaat inbound marketing. Met inbound marketing is het mogelijk om de klanten naar je toe te halen op basis van de interesse die wordt getoond door die klanten zelf. Met de inzet van de online mogelijkheden laat je de klanten uit eigen beweging naar je toe komen.

Digitale marketing biedt dus vele voordelen. Het vraagt wel om een andere manier van denken, kennis van zaken en inzicht in de ontwikkelingen. Maar dat maakt het vak alleen maar leuker.

/ Waarom Eleven Digital

Geo-targeting
24/7 Support
Fraude protectie
Dynamic product advertising

/ Nieuwsbrief:
Altijd het nieuwste

en laatste nieuws in uw inbox.



/ Meer blogs lezen

Wij informeren je graag

Ondernemende online marketing pioniers op een missie om creativiteit, technologie en data continue samen laten komen. Al sinds 2011 zijn wij elke dag weer op zoek naar de toekomst van online advertising.

/ klanten waar we trots op zijn

 
 

/ Een greep uit onze campagnes

Ga voor de juiste boodschap op het juiste moment.
Hieronder een greep uit onze campagnes; hoe doen we dat en hoe ziet dat er uit?

HQ & Postadres
Stationsplein 12
2611 BV Delft

Bezoekadres Rotterdam
42Workspace
Schiedamse Vest 154
Rotterdam

Contact
Telefoon: 015 – 88 90 394
E-mail: digital@eleven.ventures

Bedrijfsgegevens
KvK nummer:  54643260
BTW nummer:  NL1735855759B01

Follow us

 

/ Bel mij terug

wanneer kunnen we het beste bellen?